Alltomkirsten

2015-04-10
14:18:52

vad är det som händer?

Lilla doktorn ringde och berättade hur jag mådde igår. Kraftig järnbrist och nästan helt tomma depåer.  hade fruktansvärda problem med detta när lilla Theo i magen. Fick dropp ett antal gånger och upplevde de som bättre. Dock togs aldrig några prover efter graviditeten.  
Så antagligen har min kropp vant sig. 

Jag trodde att jag var trött för jag jobbar och är små barns förälder. 

Det märkliga är att efter telefon samtalet så protesterar kroppen.  Precis som det vill säga " se nu, nu fick du de svart på vitt så ge mig det jag behöver nu!!" och nu tänker jag 

att undra om jag hade kunnat slippa huvudvärk /tung i huvudet varje dag, att ständigt känna att ögonen ska svullna igen av trötthet, att mitt dåliga minnen ska komma ifrån detta. 

Lilla doktorn skrev ut durofreon till mig. Har fått jäkligt ont i magen av dem. Trodde jag skulle dö. Var väldigt nära att ringa ambulansen. Så är inte jätte sugen på att prova.  Men ska ge de några dagar annars får jag slå doktorn en signal och förhoppningsvis få sprutor ( vill ha sprutor så det ger snabbare effekt än dropp)  för tänk om jag verkligen har alla symptomer och då hade jag ju haft så mycket energi.  
Tydligen är inlärningens svårigheter en annan symptom.  ( tänker lite på högskoleprovet där.)  

Dessutom är jag livrädd för att bli sjukskriven som jag var sist i 7månader. Fruktansvärt.  Kanske därför jag är så vimsig och inte tänker mig för emellan åt.  Läskigt tycker jag.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: