Alltomkirsten

2011-02-26
12:28:12

aldrig mer vårdcentral...

igår blev Idas andning sämre, började pipa och ha sig. så jag bestämde att åka till barnakuten. först tänkte jag att de lär ju tycka jag är nojjig som åker dit. men jag är mamma och det är mammans uppgift att oroa sig!!

väl där fick vi väga och kolla hennes syresättning som var bra! sköönt! sen när läkaren väl kom.... så sa han att hon skulle inhalera (andas) astmamedicin. det kunde vara så mycket sa han, men eftersom hon är så liten bedömde han att om det blev värre eller samma igen skulle de bli vidare utredning. men iaf, så efter hon inhalerat kunde hon andas.  allt... eller allt haha detta händer under 5 timmar.och inte nog med de när vi skulle hämta ut medcinen hade han inte skickat receptet så då fick vi vänta 40min för att apoteket skulle få tag på läkaren. suck!!

läkaren sa att bricanyl hjälper inte så såna små och iregel alla som kom dit med andningsbesvär hade fårr bricanyl av vårdcentralen. är så juskt trött på att man inte kan lita på sjukvården. nästan gång akuter direkt.

men som sagt nu får hon inhalera 8ggr/dygn eller vid behov men max 8ggr. hon behöver det gör hon, min snäcka men hon sov hela natten i natt så det behövde hon :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: