Alltomkirsten

2014-12-31
15:07:00

2014

2014 vilket år. inte i något possitiv bemärkelse iallafall. 
 
Började dock väldigt bra med att jag fick en fast anställning i mars. En 82% tjänst i hemvården där jag jobbat sen 2009. 
I slutet på maj skakades jag av ett hemskt besked som jag inte vill dela med mig av. Till följd av detta  försvann tiden mellan maj och augusti istort sätt. minns ingenting. den värsta tiden i mitt liv. jag följde bara med.
i mitten av augusti fick jag en chock. och oron började. var orolig hela tiden. jag var inte mig själv. jag smök och kontrollerande och snokade. 
September var högskoleprovet och gud vad nervös jag var. 
I oktober var jag och mannen en tur i polen bara vi. 
och i November fick jag ännu en chock men den chocken blev början på min resa tillbaka till livet igen. det var vi denna tidpunken oron släppte och en sten lyfstes från mina axlar igen. vad skönt. 
i November var även den månaden jag fick ett telefon samtal som innebar att jag får ett nytt jobb nästa år. 
Detta erbjudandt betyde mer utmaning, mer arbetsuppgifter men ändå mindre, och några fler % samt lite mer lön.
i 6månader är jag tjänstledig och provanställd(märkligt när jobbet är inom kommunen) men iallafall.
December var den månad jag började hoppas och drömma igen. Julafton spenderades med barnen,sambon och hans familj.
Idag nyårsafton blir lugnt med plankstek &choklad fondue. Lite nyårs bingolotto med vinst hade ju inte direkt varit en dålig start på nya året
 
Nu säger vi hej till 2015 med stora förväntningar och förhoppningar. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: