Alltomkirsten

2014-10-29
19:14:17

älskade ungar

Älskade barn... idag var en sån tråkig dag då barnen var tvugna att gå till dagis kl 0630 vilket medförde att vi skulle gå upp kl 05. meeeen imorse/natt kom ida in till mig och sen när jag somant om har hon mest troligt väckt theo för 0430 kollade jag kl och visst de leket på rummet. kul... haha. måste ju varit uppe sen iaf 04. ha precis lagt dem så nu lär de sova gott hoppas jag! <3
 
jag är heeeeeeelt slut i rutan nu.. ska lägga mig och sova på  soffan nu så man orkar med liite jobb i morgon. 
har iaf fått nytt schema nu för nästa år och tråkigt nog så hur man än gör så blir aldrig man helt nöjd. minst 1gång i veckan kommer barnen få va på dagis till stängning. men vad ska man göra. pengar behövs ju. och tror inte de lär bli lika många ledig dagar för dem nu. nu går de ca 14h/ v ibland inte ens de. denna veckan blev de 7h. men iaf.kan ju vara lite skönt för iaf ida att komma in i gruppen och få vara med på pedagogiken. De tränar på att skriva sina namn. 
Ida kan iof redan skriva sitt namn och hon har även lyckats skriva pappa och theo. men inte riktigt än eftersom hon blandar ihop vilken ordning bokstäverna skall vara ibland.  men det kommer. 
Har köpt en sån lek o lär "dator" leksak till henne i julklapp så där kan hon träna sig på bokstäver osv.  snuttan. 
 
och sen även om de prvar gränser och ens tålamod så måste jag säga att det är super duktiga. de lyssnar när jag skäller och berättar att att vissa saker får man inte göra osv. jag har kontrollen. ;P  inte lätt det här med uppfostran. hatar att höja rösten men eftersom jag inte gjorde de så tog de över. men nu är det jag som är MAMMA. 
ska bli kul att se vad de blir för personligheter när dem blir äldre. <3
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: