Alltomkirsten

2012-06-29
12:21:14

fredag

22månader blir min lilla madame idag :) 2års kalas om 2 månader :) tiden går så fort men jag älskar att vara mamma till mina barn!
har haft mysiga dagar med moster nu. varit på väla , fikat på kakboden , promenerat och myst! härligt faktiskt. känner mig ju ganska så ensam men nu är jag back on track;) nej men på bättre humör iaf så det är skönt!
hanlade lite till barnen på rean och en tshirt till mig.

på söndag ska jag och sambon ha lite egentid, blir inte jätte länge för theo är så liten gillar inte att lämna bort då. men vi behöver lite ensam tid. så blir antagligen familia &pang eller kanske väla igen. får se. skulle iaf behöva mig en regnjacka.

la precis Ida för middags vila så jag ska dricka lite te & mysa medans barnen sover sen blir det fortsätta städa. är ensam med barnen hela dagen. ända till 20 i kväll. men så är de, hjärtat måste ju jobba så. tråkigt väder. inget direkt vara ute & busa i. nåja..

Ida sa till igår att hon ville kissa. danny skulle ta på henne pjyamas & blöja men hon blev skit sur och skrek "kissaaa" så då sate jag ju henne såklart på toa och tjejen kissar med en gång och blir super lycklig. så nu har hon både bajsat & kisssat. super bra. vi ska köpa en sån toasits så hon kan sitta på toa . hon gillar toan mer än pottan så, så får det bli.

Theo har skrattar riktigt för första gången nu, super mysigt! han är så stor redan. han har en pjamas som ida hade när hon var 6 månader. hur sjukt?! jag menar han är knappt 3månader. puh! lillemannen allstå!

en annan sak är att jag blir gaaalen. vägde först 58.1 sen några dagar senare idag då vägde jag 59.. blir galen. är super rädd att det är p-pillerna.. för jag äter nyttigt, dricker mkt vatten och rör mig varjedag. skit är det iaf. får jag över 60 slutar jag med dem. kommer ju aldrig komma ner till 55 nu till dopet. om en månad. vad ska jag göra  och hur?! blir galen. nåja, får väga mig 1 gång i veckan istället. annars blir jag ju knäppare än jag redan är.

theo ska få 3månaders vacinationen den 4de på onsdag alltså. blir nog bra det. och dagis har ändrat tiderna, it sucks. så idag ska på dagis 8-11 mån-fre. lööönt liksom.. lämnar henne kl 8. jag och theo går en timme. kl är 9 hem äta frukost kl 9.30 vila till kl 10 sen ska theo ha mat och så sen är det bara att hämta henne. blir ju mer spring än nytta tkr jag.. så hon ska inte gå varje dag. får vara hemma med oss om det blir fint väder. tur de bara är de tiderna i en månad. annars hade jag blivit knäppis.men allt för mina barn!! :)

nej nu te, vila & sen stääääääääda.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: