Alltomkirsten

2012-02-28
11:05:18

massa babbell

Skruttan är på dagis nu. :) som hon saknat sina kompisar. hehe! fick två kramar av två söta killar med. hehe. gulligt!! hon var bra i magen i morse ( ä'r sån varannan dags här) så efter ett snack med dagis ansåg vi att det är ok att hon kom :)  dock funderar jag på om det kan vara laktos,gluten eller ägg hennes mage inte vill med :/ ska prata med bvc om det på torsdag. kanske kan få en remiss så de kollar upp det.
jag menar mjölk är jag känslig mot nu efter operationen. fiser så sjukt äckligt. blää.. och för mkt laktos mår jag illa. vi provade laktosfri mjölk och det fungerade faktiskt mot min mage. usch ja, vilka problem.

Annars så blev de fika igår med mamma, tack! :) och sen kom danny o Ida in till ikea så köpte vi bebissäng. :) äntligen. nu är det bara vagnen som ska hämtas. problem? ja.. vart ska vi förvara en syskonvagn? har jag den i bilen blir de ju problem om vi ska gå promenad. Ida sticker ju direkt hon får chansen ;) hehe. skulle ha den i förrådet men jag kan inte rensa det själv. allt är staplat upp till taket och de når jag inte. ;/ tyvärr får man ju ingen hjälp heller... nåja..

finns det något jag hatar är det att vara beroeende av andra människor.  jag vill ha ett liv där jag sliipper fråga om hjälp för att klara det vardagliga. jag vill så mkt jag , jag vet. hehe!! vet dock att det blir smidigare när min lilla "stora" mage kommer ut. men då börjar ett nytt kapitel som 2 barnsmamma. kanske redan innan jag hunnit fylla 22 vem vet?! jag funderar hela tiden på hur jag ska hinna. ni vet?  klä på barnen,frukost , Ida ska till dagis hem och vila , hömta Ida, göra alla sysslor, städa,tvätta,laga middag, lägga in kläder,handla osv. sen ska barnen nattas osv. sen ska man hinna med att ha ett liv med. ni vet, vänner, fika, träna osv. nåja, är mitt eget val, till stor del iaf. 

kan säga att just nu hoppas jag att det blir en liten resa 2013, hade jag behövt och har jag gjort mig förtjänt av. jobbigt att lämna sina små 1 vecka men de har ju en pappa som har precis lika mkt ansvar som mig. sen är det ju utbildningen.. om jag ska  läsa sjukvårdskursen eller om jag ska ge mig in på en riktig utbildning. barnmorska hade varit så häftigt. 3års studier plus jobba 1år sen 1,5års studier igen. då är jag typ 30. haha. nej men nästan. 
sen handlar det ju om våga. satan att man är sån fegis.vi får se. ska njuta av mitt år hemma med lillbebisen först. mkt kan hända på ett år. hehe. 

nej kolla tradera lite. sen hämta pluttan 13.30 sen laga middag , tvätta och städa. så är det. nytt järn på torsdag och måndag sen prover ¨på måndag,förhoppningsvis. måste rinnga barnmorskan. 1 månad sen jag var där på kontroll sist :/ vill gärna bli försäkrad omatt huvudet fortfarande är neråt. föda i säte är inget jag har lust med. hehe 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: