Alltomkirsten

2012-12-31
15:04:00

Hejdå 2012 välkomen 2013

Nu tackar vi 2012 för sitt år som innehållit både glädje och sorg. början va 2012 var inte roligt för min del. Höggravid & hade ont och mådde väldigt dåligt. jag var så orolig hur det skulle gå med 2 barn. jag förnekade fortfarande min graviditet trots att jag spenderade istort sätt 7 månader i soffan. Hade konstant dåligt samvete för att jag inte kunde vara den mamman jag ville. samtidigt som min omgivning kom men olämpiga kommentarer så som " REDAN!? " " tänk på Ida hon är fortfarande liten" osv.
Men trots detta födde jag en fantastisk pojke men det klickade inte mellan oss direkt. jag mådde fortfarande fruktansvärt dåligt och bättre blev det ju inte när han kvävde mer bröstmjölk än jag kunde ge honom. det var då jag bestämde mig att vi skulle börja om, jag och theo. för jag ville nästan inte ha honom. usch ångest när man tänker tillbaka.
sagt men säkert började Ida dagis igen och jag & theo hittade varandra.
sommaren kom och jag mådde fortfarande inte helt okej, saknade det osociala livet då jag varit sjukskriven SÅ länge. så i slutet av augusti började jag sakta jobba igen och jag började må bättre.
 
läste färdigt några kurser undertiden och påbörjade matten ( för att komma in på högskola) men upptäckte ganska snart att jobba,vara mammaledig och studera matten som var svår inte gick. ångest än ängång att jag inte kunde göra det jag vill så att mina barn kan vara stolta över mig.
 
året ska pang och nu välkomnar vi 2013.
 
året jag har Höga förväntningar på. först och främst ser jag framemot tiden innan theo ska börja dagis då jag ska spendera tiden med mina guldklimpar. I april börjar lillkillen dagis & blir 1år. jag ska inskola honom.i april/maj ser jag även framemot att hur konstigt det än låter får jag en "kusin" min moster ska alltså ¨få en bebis. så förhoppningsvis åker jag upp och luktar bebis. sedan hoppas jag på ett sommarvikariet och en sommar full med bus och ett litet äventyr till zoo. och för att till hösten kämpa för att få ett mer " säkert" jobb. Hösten hoppas jag på tjejresa, utan barn( hur ska det gå???!!!) Ida fyller även 3år??!! i Augusti.
 
2013 ska gå i sparandets år. jag ska tänka på alla inköp och lägga undan så mycket det bara går och förhoppningsvis nå mitt sparande mål. ekomomiskt sätt hoppas jag även på att få tillbaka lite lånade pengar.
 
2013 är det dags att ta tag i hälsan. både för min och min familje skull. jag vill att vi ska leva ett hälsosamt liv med bra mat och sunda vanor. Sedan är prio ett, " en lyckliga mamma är lyckliga barn" jag vill att när dom blir stora ska säga " tack för att du är min mamma"
 
2013 my happy year!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: