Alltomkirsten

2011-09-28
19:22:10

lediga dagen!

Onsdag och idag var den min lediga dag. Först i morse skulle vi till sjukhuset och kolla järnvärdet. verkade tydlingen som jag haft lågt järnvärde en längetid. kanske så länge som efter förlossningen med Ida. så nu vill de kolla järnvärdet och depåerna och inte bara blodvärdet. svar nästa vecka. känner mig piggare så det hoppas vi på!

sen var tanken vi skulle till mamma med ja, så blev det inte utan på sambons jobb va svärmor så vi, åka till skopunkten och där fyndade jag 2 par skor. och sen lite engelbrecktsboden och ikea. jag och Ida delade på köttbullar med potatismos där. himla smarrigt!! sedan köpte jag deras färdiga vanligsås med. så ska göra äppelkaka till helgen. blir mumma!

dock måste jag fan tänka på vad jag stoppar i munnen, annars kommer detta sluta illa.. vägde mig i morse första gången på typ 2 månader. ingen vacker syn men hur fan ska man hinna röra på sig? och vad ska man äta på jobbet? blir ju typ bara smörgåsar. blir man ju brödfet och ingen speciellnäring i den inte. får luska lite i det där faktiskt.

annars så har jag nyss stoppat prinsessan i säng som var trött efter allt farande idag. förstår henne är lite trött jag med. men va fan två jobbedagar 7-16 sen är det heeeeelg :D men nästa vecka är fullsmockad med saker. bara roliga så klart:D och massa jobb. :P  dock är jag och Ida lediga tors-fredag nästa vecka. hoppas på fint höstväder så vi kan leka och busa massor ute.

Ida är så jäkla underbar!! hon ska pussas hela tiden. säger man " får mamma en puss" så smackar hon med läpparna och lutar sig mot min mun :P och i morse gav danny mig en hejdå puss så smackade hon och ville med ha puss av pappa. samma med kram. så lutar hon sig mot ens bröst och säger " ah ahhh" 
dock lite tråkigt att hon inte säger mamma och pappa ordentligt än. säger bara"mammmmaaaammaamam" och "papapapapa" tycker att alla andras bar säger mamma och pappa vid 5 månader typ. nåja, hon säger iaf tack och kaka. men det där tacket blir inte bara tack utan fack och sack och kack :P gullefisen. i morgon är hon 13 månader kan inte gå heller men hon står stadigt själv och dansar  utan att hålla i sig osv. två stg har hon tagit men det är allt.  men nåväl så länge fisen är lycklig är mamma det med!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: