Alltomkirsten

2011-12-30
20:23:52

Vilken graviditet

Vilken dag det var igår. började med att natten till igår sov jag 0timmar. vid halv tre gav jag upp och gick ner och lyssnade på musik, drack te och budade massa saker på tradera. sjukanmälde mig  från jobbet för jag mådde skit. har vatt skit länge egntligen men först när jag anstränger mig som det blir fel. iallafall så ringde jag Barnmorskan vid 7.30 och deras läkare hade semester så hon rådde mig att ringa vårdcentralen, men hon sa  " du vet ju hur vårdcentraler är" precis liksom. hade ju blodvärde på 96 (??) sist och lågt tryck.
åkte ner på vårdcentralen i hopp om att de skulle gå bättre än att ringa ( blir ALLTID avsisad när jag ringer) fiick en tid vid 10.30 efter att jag bönat och bett. jäkla idioter!!

väl där sa läkaren , dansken... gillar inte honom.. att han inte kunde göra något utan ska gå genom barnmorskan. men han tog ett blodtryck som visade 110/90. ok faktiskt. sen fick jag ta ett Hb och hör och häpna, hade sjunkit till 85?! från 96 till 85 på två veckor :/ och då har jag ända käkat järntabletterna varje dag. skicket skit. jaha tyckte läkaren då " inget snack om saken du ska in till helsingborg"

bara hem och ringa mamma som var snäll och tog Ida och sen körde sambon ( tacka gudarna för hans körkort) en yr och illamående Kirsten till lasarettet. först till akuten men eftersom jag är i vecka 27 blir det förlossningen. jahapp.. uppdär och en sur jävla sköterska ( hon som för övrigt skickade hem mig när jag skulle ha ida för att komma tillbaka 3 dagar senare, tjoo vad hon hade kommit i bilen då) hon sa iaf att eftersom vi kom oanmälda måste vi vänta länge. (jaha??? lä'karen sa ju på vc att vi skulle åka in)  nåja efter 2h väntande och ex antal gravid tidningar senare fick vi träffa en läkare som berättade för mig precis som barnmorskan gjorde tidigare, att jag kan ha brist på B12 och folsyra. ( fast folsyran finns i mina multivitamintab) har man brist på B12 kan inte järnet tas upp i kroppen sen undrade hon varför jag intevarit inne för kontroll av järnet efter jag fått Ida. järnet var tydligen väldigt lågt redan då. så antagligen har jag gått i 16 månader med lågt blodvärde. konstigt jag mår dåligt..  sen kollade vi bebisen så den mådde bra och där låg världens finaste och sög på tummen.
läkaren sa även att jag ska ringa barnmorskan efter nyår så hon kan ta prover. har tid den 5e så då ska barnmorskan som är världens bästa, kolla B12, folsyra och järndepåerna. samt att jag ska göra sockerbelastning.  hon ska även om blodvärdet fortfarande är lägre än 90 skicka remiss så jag får järndropp.

vilken soppa. typsikt vårdcentralen liksom.  är sjukskriven IGEN... och nu tror jag inte att det blir något jobb innan havandeskapspenningen tar vid om en månad ca. tråkigt men sant. så vill någon ha fika eller sällskap så hojta. sjukt tråkigt att bara vara hemma & uggla.

undra bara hur denna graviditeten ska sluta... går liskom inte att beskriva hur jag mår ibland.   ( yr, illamåeende, hjärtklappning, snurrig, ingen aptit, nedstämd, matt ) och all det stämmer om det är B12 brist.

köpte vitaminer idag så nu jäklar ska värdena upp, tänker ju inte föda utan bra värden kan jag ju lova er!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: