Alltomkirsten

2011-12-31
19:34:00

hej då 2011 och hej 2012

2012 ska bli mitt år. kanske låter egoistiskt men jag ska tänka mer på mig själv och barnen. följa mina drömmar & mitt hjärta.
se möjligheter istället för omöjligheter. göra det bästa av situationen helt enkelt.

Lista 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?

Jag gjorde min första cupcake, skolade in Ida på dagis och hade mitt första vikariat. men och andra sidan var jag föräldraledig med.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

antar att mitt löfte var att hålla vikten och täänka på min kropp. och det gjorde jag. gick ner till min målvikt och upp igen. inte pga av dåliga vanor utan en liten bebismage.


3. Fick någon du känner barn?

ja, en vän fick. som slutade vara min vän. men det är väl som de säger att man förändras när man får barn och man kan inte alltid vara vänner.

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, och det är jag tacksam för <3 


5. Vilka länder besökte du?

enbart Sverige och vårt grannland danmark.

6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2010?

mer äventyr mer kärlek och mer vänskap.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?

22 juli när plus nummer två blev uppenbart, 29 augusti då finaste prinsessan blev 1år & 1 september när Ida började dagis.


8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?

att jag fått spendera massa tid med min underbara dotter och att jag blev färdig undersköterska.

största misstag?

jag har gjort många misstag, är inte mer än människa.

10. Vilket var ditt bästa inköp?

Har inte köpt så mycket under året men då får det bli alla fika med jenny <3

11. Vad spenderade du mest pengar på?

min underbara dotter. :)

12. Vad gjorde dig riktigt glad?

Idas fram steg så klart. har hänt så mycket på ett år.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?

sjuk och sjuk. sjukskriven under graviditeten. :/ 

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?

oj, inga speciella mer rix fm i såfall. och chris medinas - what are words.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?

började bra men nu är det kanske inte toppen direkt.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?

jobb och mig själv och vänner.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?

Att vänta på andra människor.

18. Hur var din julafton?

stressig,mysig och jobbig :P

19. Blev du kär?

kär och kär. blir kär i sambon på nytt i omgångar ;)

20. Vilket program har varit det bästa på tv?

sjunde himmlen och den som dräper

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Jag hatar nog faktiskt ingen.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag har läst mindre än jag brukar .

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
chris medina som jag blev så sjukt besviken på nät han sjöng live i idolfinalen där han sjöng sjukt falskt

24. Önskade du dig något som du fick?

ny madrass till sängen, men den köpte jag själv :)

25. Önskade du dig något som du inte fick?
 yes

26. Vilken var årets bästa film?

bilar 2 :P

27. Vad gjorde du på din födelsedag?

ärligt så minns jag knapp, men tårta med nära och kära :)

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?

Många på jobbet, jenny och inga fler.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?

jeans,leggins,stickat och linne


30. Vad fick dig att må bra?

Min fina dotter, hon är världen för mig. utan henne vill jag inte leva!

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kändis jag var sugen p
å? Haha, jag passar nog på den frågan.


32. Vem saknade du?

är jag dum om jag skriver pappa?

33. Vilken var din bästa månad?

Augusti

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

med risk för att låta ego, så att lyssna ¨på mitt hjärta och säga ifrån och mena allvar innan det är försent.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

för det första kommer jag bli 2 barnsmamma. sambon får nya arbetstider som man ska vänja sig vid. jag ska göra som jag vill och passar det inte folk behöver de inte finnas i mitt liv. jag kommer sluta vara hemma fru och bara koncentrera mig på att vara en mamma till mina barn.  och ge dem allt de jag inte fick.
kommer bli blod svett och tårar men jag SKA lyckas och tro på mig själv.


jag vill att 2012 ska bli förändringens år. jag vill så mycket så under föräldraledigheten ska jag bena ut vad jag vill och vad jag kan. 2011 har varit jobbigt, men nu ska det bli bättre och på mitt sätt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: