Alltomkirsten

2011-08-29
18:22:24

Ida Elisabeth 20100829 kl 15.41 3035g

shit! haha! jag gråter till och från hela dagen. 1år sedan du kom. mitt älskade hjärta! det bästa året i mitt liv och jag förstår inte hur jag kunde leva utan dig! du är allt man kan drömma om! ångrar inte ens sekund att vi valde att få barn tidigt! det är det bästa som någonsin hänt mig!

tänkte iaf informera er om vad mitt älskade barn kan vid 1års ålder:


* krypa fort som bara den. stå själv och snart gå. ( tog sina första 2 steg häromdagen) 
* vinka och klappa händerna
* hon förstår ett nej förstår när man säger kom osv.
* hon älskar att gosa. ( lägger sitt huvund på bröstet och säger "ahaaa aaah" 
*  hon kan dricka ur sugrör ( och bubbla) 
*hon hämtar saker. typ om man säger " ida hämta bollen" kryper hon iväg och tar den. 
* tar filten över huvudet och vill man ska leka tittut. 
* vet att man ska ha kläderna på sig. då hon tar ex bodyn och sätter på huvudet. 
* kan klappa fint. 
*pekar på det hon vill ha typ dricka leksam osv..
  och massa annat. 

Ida kan nästan säga mamma ( mamamamammam) och pappa ( papapa) men hon kan säga titta och kaka rent.

sen hatar hon att

* åka bil
* när hon inte får krypa och springa runt i soffan
* när danny kittlar mig eller typ vänder upp och ner på mig då blir hon jätte ledsen. 


envis madamm till tusen. vill hon äta själv då SKA hon de annars blir det liv i luckan. sen om det är yoghurt eller eller soppa det handlar om bryr hon sig inte om. Hon älskar att bada och villhelst plaska flera timmar. Dra katterna i svansen och öronen tycker Ida är super kul. dock inte katten.  

Grattis¨på 1års dagen mitt älskade barn!



jag skall skydda dig mot allt ont i världen. lära dig vad som är rätt och fel. aldrig utan dig!! Aldrig!! det går bara INTE!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: